Van Chicago naar Seattle in 25 dagen. Road trip met een splinternieuwe camper - Dag 1 13 maart Aangekomen in Chicago, IL

on 08 september 2017
Hits: 7960

Dag 1 – 13 maart Aangekomen in Chicago, IL

Na een vrijwel vlekkeloze vlucht, met maar een beetje vertraging, zijn we vanmiddag rond 14.00 uur plaatselijke tijd aangekomen. En de beste remedie tegen jetlag, zeggen ze, is zo snel mogelijk meegaan met het ritme ter plaatse, dus na inchecken hebben we eerst het benodigde papierwerk afgerond met Road Bear, de camperverhuurder, en zijn we daarna gelijk weer teruggereden naar het vliegveld O'Hare om vanaf daar de trein te pakken naar de stad. We hebben een dagkaart gekocht zodat we ongelimiteerd met de trein ('L', van 'elevated train') kunnen.
Eerste stop is Wrigley Field, de thuisbasis van de Chicago Cubs. Helaas wordt het al een tijdje gerenoveerd, en dus staat het in de steigers. Was ook duidelijk nodig, want er was weinig moois meer aan. Dat geldt trouwens ook voor de stalen ondersteuning waar de treinen over rijden: Hammerite doet hier goede zaken; it's rust everywhere.

Ondertussen is het zachtjes gaan sneeuwen. We rijden met de 'loop' naar het centrum en lopen even naar Millennium Park. Daar staat de Cloud Gate, en zeker met de sneeuw geeft het nog een extra grappig effect. We eten nog even een midnight snack bij Subway en daarna maar terug, want inmiddels is het donker geworden. We zijn weer precies op tijd voor de shuttle naar het hotel.

Morgen om 8.00 uur vertrekt de bus naar Road Bear. En dat wordt nog een belevenis, want er wordt een heftige sneeuwstorm voorspeld. Dus dat wordt een wit begin van de reis... New York en Philadelphia krijgen het het zwaarst te verduren voor nu, met zelfs blizzard warnings en mensen die eten en drinken hamsteren. Hier rond Chicago wordt, na de milde winter, eindelijk de sneeuw verwacht die ze eigenlijk allang gehad hadden moeten hebben, maar het lijkt vooralsnog mee te vallen. Nu eerst douchen en slapen. Zal vast lukken :D

Blizzard conditions
5400 vluchten geannuleerd op O'Hare, veel scholen zijn dicht, gisteravond gebeurde hier een ongeluk met 35 auto's, maar gelukkig valt dat nog mee (!); New York wordt 'life threatening' en mensen wordt aangeraden thuis te blijven en te schuilen.
We hopen dus dat onze bus gewoon gaat en dat we vanmiddag gewoon kunnen gaan rijden. Fingers crossed!